Безсумнівно, у кожного байкера є своя прикольна (а іноді й не зовсім прикольна) “прокольна” історія. Цвяхи, бите скло, корди автомобільних шин, акація… Ох, яка ж тільки підступна та акація! Наїжджаєш десь у лісі на гілочку, шип від неї відламується, і сидить в протекторі, як бомба уповільненої дії. Через деякий час просто зіскочив з бордюра - отримай прокол. А ще й найчастіше не явний, а такий собі підлесенький, котрий спускає за два дні…
Тиск у шинах потрібно завжди підтримувати на належному рівні. Про “зміїний укус” чули? Один удар - чотири дірки. При занадто низькому тиску невдалий наїзд на брівку чи камінь може призвести до того, що шина разом з камерою стиснеться повністю і ви отримаєте жорсткий удар по ободу та, як наслідок, одразу чотири дірки. Низький тиск також призводить до швидкого зношування бічних стінок велосипедних шин. При підвищенні тиску значно поліпшується накат, але знижується амортизація, зчеплення з дорожнім покриттям і контроль над байком. Тому тут теж важливо не перестаратися та враховувати тип покриття і погодні умови.
Але до чого вся ця приказка. Як казав класик, #нададунуть. Шини треба регурярно підкачувати, або ж накачувати з нуля після ремонту. Для цього потрібен насос. І тут українському бренду ONRIDE є що запропонувати.
ПОРТАТИВНІ НАСОСИ
У справжнього велосипедиста насос має бути завжди з собою. Маленький, компактний, але ефективний і надійний.
Усі компактні насоси ONRIDE сумісні з ніпелями Dunlop (англійський, Woods, “система ніпель”), Schrader (американський, автомобільний, “золотник”) та Presta (французський, велосипедний, “спортивний”). За замовчуванням наконечники у всіх насосах зібрані під ніпелі Schrader/Dunlop. Щоб переставити на Presta, потібно відкрутити гайку, вийняти гумову втулку і пластикову вставку, що знаходиться за нею. Щоб легше їх дістати, виштовхніть їх назовні важелем ексцентрика. Далі, не змінюючи порядок набору деталей, перевертаємо пластикову вставку та гумову втулку навпаки. Збираємо докупи, закручуємо гайку. Маємо насос для ніпелів Presta. Спробувавши раз, ви зрозумієте, наскільки це зручно та надійно.
ECO
Найпростіший, найдоступніший, але, разом з тим, і найлегший пластиковий насос з лінійки ONRIDE. Вага усього 89г, і це з кріпленням до рами велосипеда! Маленький, але спритненький: максимальний тиск до 80PSI / 5,5Bar.
LOAD
Наступна модель має також пластиковий корпус, але вже металевий шток, завдяки чому дозволяє накачати максимальний тиск до 100PSI / 6,9Bar. Разом з кріпленням на раму, за допомогою якого також фіксується й ручка, насос важить 111г. А щоб він випадково не загубився, кріплення комплектується стяжкою на “липучці” Velcro.
BREEZE
Це пластиковий насос телескопічної конструкції, що при збереженні компактних розмірів дозволяє закачати більший об’єм повітря за один поштовх. Перший шток пластиковий, а другий, внутрішній, - металевий. Максимальний тиск - 100PSI / 6,9Bar. Випускний клапан захищений від бруду та пилу еластичним ковпачком. Надійний ексцентрик міцно затискає ніпель. Ергономічна ручка для зручності повертається під прямим кутом на алюмінієвій осі. Вага разом з кріпленням та стяжкою Velcro - 144г.
COUNTER
Ця модель у посиленому пластиковому корпусі оснащена дуже зручним і компактним манометром. Насос має металевий шток і може закачати тиск до 100PSI / 6,9Bar. Важіль ексцентрика компактний, надійний і міцний. Випускний клапан захищений еластичним ковпачком. Двокомпонентна ручка добре тримається в руці, а в закритому стані фіксується за кріплення до рами. Разом з кріпленням та стяжкою на “липучці” Velcro насос важить якихось 122г. Неперевершений показник для насоса з манометром!
SKY
SKY творить справжні дива. Нашому співробітникові (слід визнати, кремезному дядьку) за домопогою цього компактного насоса у польових умовах вдалося встановити і накачати розбортовану на половину колеса …барабанний дріб… без-ка-мер-ку! Великий робочий об’єм, алюмінієвий корпус, сталевий шток, надійний важіль ексцентрика, ергономічна ручка, що повертається на алюмінієвій осі, кріплення-кліпса зі стяжкою Velcro. Вага - 137г. Максимальний тиск - 120PSI / 8,3Bar. Цифри вказують на те, що ця модель підійде не тільки для гірських та міських велосипедів, але й для шосейників.
BLAST
Версія попередньої моделі з манометром. Тобто цей насос здатний на такі ж подвиги, як і SKY. Всі характеристики відповідні. Вага - 152г. Не складно порахувати, що компактний і зручний циліндричний манометр важить... аж 15г. Чи це не диво знов? Легкий, міцний, надійний та потужний насос - вибір спортсменів велогонщиків.
WIND
Маленький і потужний насос телескопічної конструкції має алюмінієвий корпус та перший шток, внутрішній шток із сталі. Цей суперкомпактний насос вагою усього 115г поміщається у задню кишеню велоджерсі, але дозволяє закачати максимальний тиск до 120PSI / 8,3Bar. Справді надійний товариш, що не підведе під час тривалих тренувань чи покатеньок на довгі дистанції. Міцний важіль ексцентрика надійно затискає ніпель, ковпачок захищає випускний клапан від пилу та бруду, двокомпонентна ручка не висковзуватиме навіть із спітнілих рук, в закритому стані ручка фіксується отвором за кріплення до рами, а з “липучкою” Velcro ви не загубите всій улюблений насос.
POWER
Ця модель хоч і відноститься до лінійки портативних насосів, проте вже зовсім з іншої ліги. Та ви погляньте самі: суперміцний алюмінієвий корпус, алюмінієвий шток, розкладна металева підніжка, розкладна ергономічна Т-подібна двокомпонентна ручка на алюмінієвій осі, довгий висувний поворотний шланг із компактним і міцним ексцентриком. Все це дозволяє зручно і швидко, з упором у підлогу, закачати у шини максимальний тиск до 140PSI / 9,7Bar. Такий потужний пристрій можна використовувати, як домашній універсальний підлоговий насос. А зі зручним кріпленням (замість болтів можна використовувати пластикові стяжки, що дозволяють закріпити насос будь-де на рамі) він важить теж небагато - 178г. Тож, цю модель можна сміливо рекомендувати для використання і у якості аварійного насосу у дорозі, особливо у велопоході для цілої групи учасників, де вага спорядження відіграє ключову роль.
ПІДЛОГОВІ НАСОСИ
Вдома чи у велогаражі дуже зручно мати потужний підлоговий насос, який має набагато більший об’єм та дозволяє помітно легше та швидше накачати колеса. А якщо ви встановлюєте безкамерні шини, то без такого насоса вам просто не обійтися.
Усі підлогові насоси ONRIDE мають довгий і товстий еластичний шланг з надійним важелем на екстентрику, усі вони сумісні з ніпелями Dunlop, Schrader та Presta. Конструкція насадки та спосіб її конвертації під відповідний тип ніпеля такі ж, як і у портативних насосів ONRIDE, описаних вище. Розкрутив, перевернув, закрутив, готово.
AIRFOOT
Простий, зручний та надійний підлоговий насос, виготовлений з ударостійкого пластику. Пластиковий шток являє собою монолітну конструкцію з широкою та зручною ручкою. Шланг складається та фіксується в кліпсі ручки. Міцна та надійна підніжка розрахована під одну ногу. У комплекті з насосом є голка для накачування м’ячів, а також насадка, за допомогою якої можна надувати деякі пляжні аксесуари або ефективно видувати пил із важкодоступних місць вашого велосипеда. Максимальний тиск, який дозволяє накачати цей насос - 120PSI / 8,3Bar.
AIRPRESS
Алюмінієва версія попередньої моделі. Характеристики та комплектація, відповідно, ті ж самі. AIRPRESS відрізняється тільки корпусом сріблястого кольору, виготовленим з алюмінію марки 6063 T6.
AIRMAGIC
Міцний і надійний пластиковий насос підлогового типу з манометром. Максимальний тиск - 120PSI / 8,3Bar. Манометр має зручне кільце-мітку та дві шкали: у фунтах на квадратний дюйм (PSI) та у Барах. Пластиковий шток є монолітною деталлю разом з широкою та зручною двосторонньою ручкою. Посилена пластикова підніжка розрахована для двох ніг. У складеному стані шланг зручно закріплюється навколо ручки у двох точках.
AIRGUN
Конструктивно ця модель з манометром дуже подібна до AIRMAGIC, але ж “гармата”, хоч і повітряна, не може бути пластиковою. Тому цей насос має надзвичайно надійний і міцний корпус із сталі. 120PSI / 8,3Bar. Заряджай, готуйсь, вогонь!
AIRMASTER
Потужний підлоговий насос із збільшеним робочим об’ємом дозволяє легко і швидко накачати шини. Надійний корпус із алюмінію марки 6063, металевий шток з якісними поршнями, зручна двостороння ручка, міцна двокомпонентна пластикова основа з підніжкою для двох ніг. Манометр з кільцем-міткою та двома шкалами до 160PSI / 11Bar. Цей показник, власне, і є максимальним тиском, який дозволяє накачати AIRMASTER. Справжній “повітряний майстер”.
AIRBLOW
Цей надзвичайно міцний і надійний насос відрізняється сталевим корпусом та зручною двокомпонентною ручкою. Шланг так само зручно складається і закріплюється у двох точках навколо ручки. Максимальний тиск є межею вимірювання манометра - 160PSI / 11Bar. Цю модель можна впевнено рекомендувати для велосипедних команд та майстерень.
НАСОСИ ВИСОКОГО ТИСКУ
Для накачування повітряних камер більшості велосипедних амортизаторів потрібен вищий тиск, ніж у шинах, крім цього важливе точне його дозування. Саме тому для цих цілей використовуються спеціальні насоси високого тиску, призначені для ніпелів типу Schrader.
PRESSURE 10
У комплекті з моєю амортизаційною вилкою Marzocchi йшов насос, який в точності відповідає моделі ONRIDE PRESSURE 10. Гадаю, якщо поміряти штангенциркулем, отримаємо ті ж розміри. З цього можна зробити логічний висновок, що виробник для бренду ONRIDE, хто б ним не був, - надійний та перевірений. Алюмінієві корпус і шток забезпечують міцність та надійність конструкції. Манометр з двома шкалами та кнопка-клапан дозволяють точно відрегулювати тиск у повітряній камері амортизатора. Максимальний тиск - 300PSI / 20Bar. Вага 186г дозволяє возити цей насос з собою в рюкзаку на покатеньки та у велопоходи, одного насоса на групу буде достатньо.
PRESSURE 30
Насос має надійні корпус та шток з алюмінію. Зручна двокомпонентна ручка має також фіксатор шланга. Сам шланг досить довгий, дуже зручно повертається та має шароподібну поворотну голівку, яка дозволяє під’єднатися до клапана амортизатора навіть у важкодоступних місцях. Стрілочний манометр та захищена ковпачком кнопка-клапан дозволяють точно відрегулювати тиск до 300PSI / 20Bar. Повірте, у серйозній покатенці чи велопоході ці 192г у вашому рюкзаку будуть зовсім не зайвими.
* * *
Ну і пара лайфхаків від ONRIDE. По-перше, коли ви “взуваєте” ваші колеса, центр логотипу на покришці має співпадати з положенням ніпеля, бо це ж “просто красиво”. :D Але, окрім жартів, при встановленні камери, слідкуйте за тим, щоб її ніпель зафіксувався не косо-криво, а точно радіально. Це набагато знижує ризик вирвати ніпель при агресивному гальмуванні, особливо з дисковими гальмами. Камери з вирваним ніпелем практично не ремонтуються. Далі, перед тим як дати повний номінальний тиск, переконайтеся, що камера ніде не защемилась між покришкою та ободом. Не поспішайте, накачайте трошки та ретельно перевірте положення камери по всій довжині кола. Якщо ваша камера має ніпель типу Presta, після накачування знімайте насадку насоса обережно вгору по осі ніпеля, а ні в якому разі не вбік. У відкритому стані наконечник клапана Presta дуже легко зламати.
Не дякуйте. Адже, маючи справу з ONRIDE, ви двічі заощаджуєте свої кошти: як на доступній та якісній продукції, так і на безкоштовних порадах. ;) Катай ONRIDE. Качай ONRIDE.