Огляд безкамерних коліс ZTR Crest 29 від іменитого американського виробника Stan’s No Tubes.
Легкі колеса можуть значно змінити відчуття під час катання — більше, ніж будь-який інший компонент на вашому велосипеді.
Компанія Stan’s No Tubes з Елмайри, штат Нью-Йорк, була однією з перших, які випустили на ринок безкамерний обід для найнера і який був достатньо легким, щоб конкурувати по вазі з ободами для 26-дюймового ровера або хоча б заповнити пробіл між двома форматами. Це був важливий крок в історії найнера. Stan’s No Tubes не зупинились на виробництві легкого обода для безкамерки — лінія також включає обід середньої ваги і міцний для важких райдерів, щоб задовольнити попит широкої аудиторії любителів великих коліс. Піонери в підтримці найнерського руху, команда Стена Козятека мала розробити future-proof продукт, який зміг би витримати натиск конкурентів, щоб заслужити увагу.
На порядку денному — вілсет ZTR Crest 29. Внутрішня ширина складає 21 мм. Колеса заспицьовані в три хрести і використовують лайтові батовані спиці товщиною 2,0-1,7 мм (14/16 калібру). Подвійний батінг є гарним рішенням для використання з дисковими гальмами — товстіша секція спиці (14 калібр) — це місце, де вона лопається найчастіше, а тонша секція (16 калібр) еластична і краще тримає циклічні навантаження під час гальмування.
Оскільки, очевидно, колеса названі NoTubes, ви можете забути про камери для клінчеру. Ми не будемо перераховувати всі покришки, які намагались встановити на цей вілсет, але скажемо, що безкамерна система працює добре з більшістю покришок, окрім стокових UST, які майже неможливо натягнути на цей обід. Ми також розгерметизовували всі комбінації обода ZTR Crest з покришками. Це відбувається при закладанні крутих кутів і при агресивній атаці контр-схилів, коли в колесі низький тиск — корд покришки деформується і в щілину, що утворилася, повітря виштовхує герметик назовні. Зазвичай, в такій ситуації, при використанні камери всередині, ви отримуєте зміїний укус.
Тестовий ZTR Crest був доволі вузький, тож ми не наважились встановити щось ширше за 2,1 дюйми. Навіть з такою "дитячою" шириною профіль покришки з повітрям всередині нагадує форму повітряної кулі. Майте на увазі, що цей вілсет призначений для крос-кантрі і не підходить для ендуро. Полегшений, він має ліміт ваги райдера у 80 кг, тож позбавтеся ілюзій використовувати його для всього. Якщо ви плануєте катати будь-де, любите стрибати і хочете, щоб накачана покришка мала квадратний профіль, краще зверніть увагу на ZTR Arch або Flow.
Втулки під назвою 3.30 в цих колесах заслуговують окремої згадки. Їх легко конвертувати з 15-мм вісі з ексцентриком до 9-мм для стандартних дропаутів. Задню втулку також легко конвертувати до 12х142 без використання спеціальних інструментів. Радимо використовувати для цього лещата з м'якими губками. Затисніть локринг у лещатах, обережно поверніть колесо і ніжно підніміть його. Все. Тепер можна встановити перехідний локринг. Також локринг можна зняти за допомогою пасатижів через щільну ганчірку. Цього Stan’s точно не рекомендує, але якщо ви не будете тиснути зі всією силою, все буде добре. Головне — ніжніше! Якщо сили вистачить, локринг можна відкрутити навіть без інструменту голими руками.
Підшипники котяться дуже плавно, а ретчет чутливий і стрімко реагує на різке зрушення шатунів і потужний тиск на педалі. Взагалі, ці втулки можна назвати двигуном продажу цього вілсету, адже вони пропонують дуже гарне співвідношення ціна/якість.
Ще раз нагадаємо, що ZTR Crest 29 — це вілсет для легкого велосипедиста-кантрійника. Якщо в тебе зросту 190 см і вага не нижче 87 кг, заднє колесо буде відчутно "грати" на купинах, долаючи їх, не встаючи з сідла. В цьому випадку вибір важчиших коліс ZTR Arch буде вірнішим, або, якщо колеса вже куплені і повертати до магазину чомусь не хочеться, радимо перетягнути спиці або перекрутити ніпеля, використовуючи фіксатор різьби.