Про підлогові насоси.
Ех, друже, ти пів-року не їв в студентському буфеті, збирав по 3 грн чайових з нічної зміни в МакДрайві, не ходив в кіно на екранізацію роману Стівена Кінга та не повів в кафе оту спортивну білявку з економічного факультету, яка залицялася до тебе. І нарешті. Нарешті, ти назбирав на свою мрію: в нього зубаті колеса діаметром 29 дюймів, амортизатор з ногами товщиною, як в опори Південного моста, колір світіння Вавілова-Черенкова та назва щось про лідерство, написана шрифтом Arial Bold...
Це були твої найщасливіші півтора місяці в житті! Вітер в пику, хрускотіння опалих жолудів під колесами, жодної живої душі навкруги... Й одного ранку ти прокидаєшся, збираєшся на ранковий байк-ту-юніверсіті й бачиш тріщину в покришці розміром трохи меншу, ніж пробоїна в борту "Титаніка".
Трясця! Що сталося й що з цим робити?
Помилка новачка нумеро уно: не слід забувати про підлоговий насос. Капітан Очевидність шепоче на вушко, що людина — не манометр. Не сперечайся з Кепом, він знає свою справу: пальпація покришки після підкачки кишеньковим насосом завжди проходить під гучний викрик "ЗГОДИТЬСЯ!", коли насправді в камеру ледве напхали 2 атмосфери і це при вазі райдера в щасливі 107 кіло.
Ти можеш і не проколотися — дякуй за це Її Величності Вдачі та виробнику гуми. Для тебе старався. Але не забувай, що катаючись на низькому тиску, ти зношуєш боковини. Вони просто перетираються і ось ти вже понуро рахуєш свої чайові з нічної зміни в МакДрайві на новий комплект. Білявка з екофаку знову йде лісом.
Ось тобі безкоштовний лайфхак: підлоговий насос коштує вп'ятеро дешевше, ніж ти думаєш. Ти поки не механік, тому не облизуйся на блискучий насос механіка з обробленим на CNC-станку клапаном, який коштує, як пів-каблучки для білявки. Для твоїх 107 кіло вистачить дешевого пластикового насосу: в ньому є манометр, що вимірює тиск в 23 рази краще, ніж твої два пальця. Він економить час, сили та позбавляє від неминучості штовхати 4 атмосфери за 397 силових штрихів. Досить вже тренуватись штовхати поршень!
Якщо ти не будеш користуватись насосом, як бейсбольною битою, він легко проживе 3 й більше років. Порахуй, скільки ти зекономиш на покришках, регулярно перевіряючи тиск вбудованим манометром. Велосипед в тебе вже є, саме час впіймати вдачу за хвіст, поки та пані з факультету не попала під вплив качка на «третій» БМВ. Чувак, це твій шанс.
Всі сучасні насоси сумісні з двома типами клапанів: Schrader (автомобільний/AV) та Presta (велосипедний/французький/високого тиску/FV), а іноді ще можна качати колеса через клапан Dunlop. Вони зараз майже не зустрічаються. Коротше кажучи, не переймайся. Якщо ти вибрав клапан з важільком під великий палець і не знаєш, як накачати Престу, розкрути голову, перегорни на 180° гумову прокладку з пластиковою насадкою й закрути назад. Вуаля, працює! Так влаштовані 80% голівок насосів.
Не комплексуй, якщо в тебе базова модель з пластиковим корпусом. Якщо не качати колеса по 10 штук за годину, нічого йому не станеться. Питання теплообміну нехай підіймають професійні механіки, а в тебе не такий обсяг роботи. Перевіряй тиск в колесах хоча б раз на два тижні й не будеш відкладати по 3 гривні з чайових на новий комплект покришок. Їх не буде жувати, пляма контакту з поверхнею зменшиться й зменшиться ризик проколу.
Працюючи ночами в МакДрайві, ти, мабуть, вже навчився рахувати гроші і спитаєш, а в чому ж різниця між дешевими та дорогими насосами?
Слушне запитання, хлопче. Дорогі насоси качають до 11, а особливо круті моделі й до 16 атмосфер. Такий кабанячий тиск потрібен спортсменам на шосейниках та трекових велах для спеціального типу покришок — однотрубок. Корпуса таких насосів роблять довшими та трішки меншого діаметру, щоб поршень стабільно набивав внутрішню камеру трубки повітрям, коли в ній вже штовхаються ліктями 9 бар молекул. Це більше, ніж в тролейбусі в годину-пік.
Голови цих монстрів зроблені з високоякісно обробленого анодованого алюмінію. М'які прокладки з дуже крутого каучуку проживуть довше строку служби твого ровера, а ще є функція стравлювання тиску спеціальною кнопкою, якщо ти перестарався. Поршні не вивертає навиворіт, а корпус ефективно відводить тепло від температурного розширення матеріалів від тертя. Коротше кажучи, вони влаштовані трішки менш складно, ніж ракета Saturn V, яка відправила людину на Місяць.
О, а ще існують насоси з архіточними електронними манометрами з підсвітленням. На жаль, вай-фай не роздають...
Отже, друже, якщо ти тільки купив собі велосипеда, придбай відразу і підлоговий насос. Зекономиш на камерах та покришках. Наскільки він має бути крутий на твою думку — це вже твої особисті справи з власною кишенею.